Flöden, Information, Kul, Vackert

Lugn Kvällsyoga

Här kommer det första flödet! Det är till för kvällen, innan du ska gå och lägga dig. Positionerna får mig att känna mig avslappnad och sömnig. De första andetagen där jag cirklar armarna över huvudet är även bra att göra på morgonen för att sätta igång kroppen. I detta flödet är syftet med dessa att ”connecta” med din kropp.

Andas in och känn in din kropp. Tacka den för att den hållit dig uppe hela dagen.

Andas ut alla krav, spänningar eller uppspelthet. Om något varit tungt, ansträngande eller jobbigt så fokusera på din kropp och ditt andetag.

Kom ihåg att du är bra precis som du är, oavsett vad som hänt under dagen. Du är tillräcklig. Om du inte känner dig tillräcklig, fundera på varför. Gör en lista på vad du ska göra i morgon. Kan du göra allt det du skrivit? Gör en lista för två dagar framåt annars, eller en vecka. Behöver du verkligen göra allt du skrivit på listan? Kan du välja bort saker?

Saker som aktiviteter – Släng det du inte använt på ett år. Gör inget du egentligen inte behöver göra.

Spara bara det du älskar eller använder. Om du bara gör saker som du älskar men ändå känner dig stressad kan du behöva prioritera bland det du älskar.

Känn efter och lyssna till vad din kropp säger till dig.

Yogan hjälper dig att lyssna på din kropp.

Ha det skönt och andas lugnt.

/Janna