Veckans utmaning #2

Publicerad i efterhand.

eka pada koundinyasana II

VECKANS UTMANING

med jannasyoga.se

Nu är det onsdag igen och här kommer en ny position inför eka pada koundinyasana A!! (skrev fel i förra veckans utmaning, det är A och inte B)


 

Veckans position

Denna vecka är det mer styrka som gäller – Stolen med vridning (utkatasana).

twig-furnitureStolen är bra att göra för att värma upp kroppen, i början av ett flöde. Den stärker vaderna, låren, sätet och ryggen samtidigt som du sträcker ut axlar och bröstkorg. Dessutom kan stolen hjälpa att förminska plattfothet. Det är möjligtvis härifrån min plattfothet har minskat…

All information om positionen finns på min hemsida, med instruktionsvideo:
http://jannasyoga.se/stolen-chair-pose-utkatasana-med-vridning/

Peak positionen

sidetwist armbalance 2Peak positionen för månaden (till nästa nymåne) är Eka Pada Koundiniyasana A (I), som du kan ha läst i förra nyhetsbrevet.

På bilden nedan gör jag en lite enklare variant med höften lutandes på ena armbågen. I toppen av nyhetsbrevet ser du hur den slutgiltiga versionen ser ut. Inte så stor skillnad kan tyckas men det är mycket core, axel och armstyrka som krävs för att endast ha stöd av en armbåge.

#Frivilligt

För att göra det extra interaktivt så kan du lägga ut en bild på instagram eller facebook med taggen #jannasyoga och tagga mig gärna också @jannawellander. Bilden kan vara av dig själv i stolen med vridning, utan vridning eller något helt annat som har med positionen att göra. Kanske en stol som är på bilden här ovan…


Vill du prenumerera på veckans utmaning så kan du enkelt skriva upp dig här i kolumnen till höger eller på jannasyoga.se/nyhetsbrev.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *