Veckans utmaning #4

Publicerad i efterhand.

IMG_1109

 

VECKANS UTMANING

med jannasyoga.se

Nu är det sista onsdagen på utmaningen Eka Pada Koundiniyasana A och här kommer massa länkar till hur man kommer in och ur positionen!! :)


 

Veckans position = månadens peak position

Då kör vi – Eka Pada Koundinyasana A eller I.

Tänk på att:

  • Inte testa positionen om du har axelskador eller ont i ryggen, armbågarna eller handlederna. Var försiktig helt enkelt.
  • Se till så att låret/knät är så högt upp på din triceps (bakre överarm) som möjligt.
  • Titta snett framför dig och;
  • Tippa vikten sakta framåt vilket för att dina fötter lyfts från marken.
  • Spänn in magmusklerna och dra upp och ned axlarna från huvudet. (Serratus anterior jobbar aktivt).
  • Om du har stabilitet, försök att sträcka ut och lyfta det översta benet långsamt.

Information om positionen från min hemsida:

Bra youtube klipp att titta på:

yogapedia_269_13_FNL

#Frivilligt

För att göra det extra interaktivt lägg gärna ut en bild på instagram eller facebook med taggen #jannasyoga och tagga gärna mig också – @jannawellander.

Bilden kan vara av dig själv i denna avancerade armbalans eller, som vanligt, något helt annat som har med positionen att göra.

Du kan också lägga upp ett 15 sek videoklipp när du gör positionen eller försöker. Bara du är på väg – det är vägen dit som är det bästa!


Vill du prenumerera på veckans utmaning så kan du enkelt skriva upp dig här i kolumnen till höger eller på jannasyoga.se/nyhetsbrev.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *